when Trish moves, everybody should get alerted

Αρθρογράφος: Φωκίων Kοπανάρης

TRISH MANNION. Η Global Marketing Manager Bulleit επισκέπτεται την Ελλάδα για την επίσημη παρουσίαση των Bulleit Bourbon και Bulleit Rye.

Mιλά στον Φωκίωνα Κοπανάρη για το ουίσκι που την κέρδισε και όχι μόνο.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί σε πολλές ετικέτες μπέρμπον ουίσκι αναγράφεται η φράση “frontier whiskey”; Γιατί η Αμερική δυτικά τελείωνε στο Κεντάκι. Εκεί ήταν το σύνορο. Τα σύνορα, όμως, άλλαξαν και αυτό ακριβώς δηλώνει το Bulleit! Και δεν φοβάται τις ασφαλτοστρωμένες πόλεις, αλλά ούτε και τον ανταγωνισμό. Ο Tom Bulleit, μάλιστα, ο άνθρωπος που αναβίωσε το θρύλο, τον προκαλεί! Το να επιτίθεσαι σε κολοσούς θέλει κότσια. Το να παρατάς όλη σου τη ζωή για να συνεχίσεις ένα όραμα του προπάππου σου θέλει πολλά κότσια! Και επίσης θέλει κότσια –για να μην πω κάτι άλλο– να αλλάξεις τον τρόπο που πίνουν οι άνθρωποι στο Μπρούκλιν.

Το 1987 ο Thomas E. Bulleit Jr αποφάσισε να εγκαταλείψει μια επιτυχημένη δικηγορική καριέρα, για να αναβιώσει το όραμα μιας ζωής. Να περπατήσει στα χνάρια του Augustus Bulleit, κάπου ανάμεσα στο 1830 και στο 1860. Και πολλοί φίλοι του καλού ουίσκι είναι πολύ χαρούμενοι που το έκανε.

Ένα σπουδαίο ουίσκι που παραλίγο να χαθεί για πάντα.

Κάπου στο 1830 ο Augustus Bulleit, ιδιοκτήτης μιας ταβέρνας στο Λούιβιλ του Κεντάκι, είχε μόνο ένα όραμα, και ήταν πραγματικά αφοσιωμένος. Τη δημιουργία ενός μπέρμπον μοναδικού σε γεύση. Και τα κατάφερε. Μετά από ατελείωτες δοκιμές δημιούργησε το ουίσκι με το χαρακτήρα που με τόσο πείσμα επιδίωκε.

Μια αποφράδα ημέρα, ενώ μετέφερε τα βαρέλια του στη Νέα Ορλεάνη, απλώς εξαφανίστηκε. Ποτέ δεν έμαθε κανείς τίποτα για την τύχη του.

Ευτυχώς όχι για το ουίσκι του.

Η Diageo μάς σερβίρει πλέον και στην Ελλάδα το Bulleit Bourbon και το Bulleit Rye. Τη βραδιά που έκαναν την πρώτη τους επίσημη παρουσίαση και τα δοκιμάσαμε συναντήσαμε και την Trish Mannion, Global Marketing Manager Bulleit. Με ένα πολύ εντυπωσιακό βιογραφικό, συμπληρώνει τέσσερα χρόνια στην Diageo USA και επισκέπτεται την Ελλάδα για πρώτη φορά.

Trish, καλώς ήρθες. Πώς σου φαίνεται η μέχρι τώρα υποδοχή;
Είμαι ενθουσιασμένη από την υποδοχή. Και σ’ εμένα προσωπικά, αλλά και στο Bulleit.

Ποια ακριβώς είναι τα καθήκοντά σου;
Είμαι Global Marketing Manager, πολλές φορές Brand Ambassador, πολλά πράγματα. Ουσιαστικά είμαι υπεύθυνη για την τοποθέτηση του Bulleit σε περισσότερες από τριάντα χώρες σε λιγότερο από δεκαοκτώ μήνες.

Bourbon is always whiskey but whiskey is not always bourbon. Θα συμφωνούσες με αυτό τον τίτλο;
Απολύτως. Είναι σαν να λέμε πως το σκωτσέζικο ουίσκι είναι πάντα ουίσκι, αλλά το ουίσκι δεν είναι πάντα σκωτσέζικο. Το μπέρμπον μπορεί να παραχθεί οπουδήποτε στο έδαφος των ΗΠΑ. Πολλοί πιστεύουν πως παράγεται μόνο στο Κεντάκι, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Ο τρόπος παραγωγής του, για να μπορεί να χαρακτηριστεί μπέρμπον, έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές που καθορίζονται από το νόμο.

Πρέπει να περιέχει το λιγότερο 51% καλαμπόκι και να ωριμάζει σε αχρησιμοποίητη αμερικανική δρυ.

Τα δικά σας βαρέλια είναι καινούρια, είναι όμως καψαλισμένα, σωστά;
Πολύ σωστά. Το κάψιμο του ξύλου προσθέτει και στο χρώμα, αλλά δίνει πολύ όμορφα χαρακτηριστικά και στη γεύση του Bulleit.

Η αλήθεια είναι πως περιμέναμε και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας Bulleit, το Τen Years Old, τα πιο premium Orphan Barrel και Blade & Bow, ίσως και ένα George Dickel.

Σιγά-σιγά, ένα πράγμα κάθε φορά. Στόχος μας αυτή τη στιγμή είναι να τοποθετήσουμε σωστά το Bulleit Bourbon και το Bulleit Rye, να τα συστήσουμε στους bartenders και στους φίλους του ουίσκι, να τους μυήσουμε στην ιστορία του Tom Bulleit, να αναδείξουμε τη μοναδικότητά τους. Είναι δύο προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας, διαφοροποιημένα, μοντέρνα με πάρα πολλές δυνατότητες.

Έχεις ένα εντυπωσιακό βιογραφικό με μεγάλη διαδρομή στο χώρο των ποτών. Μίλησέ μας όμως για το ουίσκι, τι είναι για σένα το ουίσκι;
Κοίταξε, αγαπώ όλα τα premium ποτά, ειδικά αυτά που κρύβουν πραγματική τέχνη στην παραγωγή τους. Ειδικά για το ουίσκι, αυτό που με κέρδισε, ήταν πραγματικά αυτό καθαυτό το Bulleit. Είχα μια πολύ μεγάλη διαδρομή με ένα άλλο εξαιρετικό brand, το Grand Marnier. Για χρόνια, όταν μιλούσα με τους bartenders, άκουγα συνέχεια για την ιστορία και το καταπληκτικό ουίσκι του Tom Βulleit και με γοήτευε πάντα. Έτσι, μόλις μου δόθηκε η ευκαιρία να δουλέψω για αυτό… την άρπαξα.

Τα αμερικανικά ουίσκι υπήρξαν για πολλά χρόνια υποτιμημένα ακόμα και από τους καταναλωτές των ΗΠΑ. Βλέπουμε, όμως, πως αυτό αλλάζει τελευταία.
Ακριβώς, την τελευταία δεκαετία αλλάζει συνεχώς προς το καλύτερο. Υπήρξε ίσως ένας φαύλος κύκλος, τα εγχώρια ουίσκι ήταν υποτιμημένα στη συνείδηση των καταναλωτών, αναγκάζονταν έτσι να κρατούν χαμηλές τιμές για να είναι ανταγωνιστικά, έτσι δεν είχαν μεγάλα περιθώρια αύξησης ή διαφοροποίησης, εξέλιξης της παραγωγής. Ευτυχώς, αυτό αλλάζει δραστικά.

Σε μια πόλη όπως η Νέα Υόρκη, η πρωτεύουσα των cocktails για κάποιους, δεν πρέπει να είναι εύκολο να λανσάρεις ένα bourbon ή ένα rye ουίσκι.
Δεν είναι έτσι, ευτυχώς. Πράγματι σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Σαν Φρανσίσκο, το Σικάγο, ακόμη και το Μαϊάμι η κατανάλωση ήταν προσανατολισμένη στα cocktails, πιο πολύ στη βότκα και στο ρούμι. Τα τελευταία χρόνια, όμως, υπάρχουν δεκάδες μικρά αποστακτήρια ουίσκι με πολύ καλά αποστάγματα και ο κόσμος δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον, τα αγκαλιάζει και τα προτιμά. Όχι μόνο τα επιλέγει στην κατανάλωση, αλλά συζητάει για τις ιδιαιτερότητες του κάθε αποστακτηρίου, τις ειδικές τεχνικές στην παραγωγή και την παλαίωση, διακρίνει τα ξεχωριστά γευστικά χαρακτηριστικά του κάθε ουίσκι. Υπάρχουν πολλές εξαιρετικές προτάσεις, πολλά καινούρια αποστακτήρια με τέχνη στην παραγωγή. Ο κόσμος εκπαιδεύεται, θέλει να ξέρει τι πίνει και γιατί, υπάρχουν πολλά blogs και forums για τις εξελίξεις στο αμερικανικό ουίσκι. Οι ενημερωμένοι καταναλωτές γίνονται πιο απαιτητικοί και το αμερικανικό ουίσκι ανακτά σταθερά το χαμένο έδαφος εντός και εκτός των ΗΠΑ. Τη διαφορά νομίζω την κάνουν άνθρωποι σαν τον Tom Bulleit, με πάθος και όραμα.

Ποιες τροποποιήσεις κάνατε στα Bulleit και τι σας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό; Ο Tom Bulleit το χαρακτηρίζει ως ένα από τα πιο ευγενή μπέρμπον με πολύ λιγότερες μεθυλικές αλκοόλες στη μύτη.
Η βασική συνταγή είναι ακριβώς η ίδια. Ανεβάσαμε λίγο τους οινοπνευματικούς βαθμούς σε 45%, ώστε να μπορεί ο bartender να προσθέσει πάγο χωρίς να νερώσει το ποτό, ομορφύναμε λίγο και τη φιάλη. Τώρα, σε σχέση με τα υπόλοιπα ουίσκι, είναι σίγουρα θέμα γεύσης του καταναλωτή.

Το Bulleit Bourbon είναι το πλουσιότερο μπέρμπον σε σίκαλη, 28%, για να μην πούμε για το Bulleit Rye με 95% σίκαλη.
Ακριβώς. Κι αυτό του δίνει μια πιο στρογγυλή, πικάντικη, όχι πολύ γλυκιά γεύση. Ένα μπέρμπον με περισσότερο καλαμπόκι θα ήταν πιο έντονο ίσως, με περισσότερο σιτάρι σίγουρα πιο γλυκό. Κι αυτό μας μεταφέρουν οι bartenders που χρησιμοποιούν μπέρμπον για βάση στα κοκτέιλ τους και είναι ο λόγος που προτιμούν το Bulleit. Όταν ένα ουίσκι είναι ήδη γλυκό, δεν μπορείς να αφαιρέσεις τη γλυκάδα, ενώ με το Bulleit έχεις μια πλούσια αλλά σταθερή και ισορροπημένη βάση, για να δημιουργήσεις και να προσθέσεις και πιο γλυκά συστατικά, αν θέλεις.

Και βέβαια, καθώς η σίκαλη ήταν πάντα ο ακρογωνιαίος λίθος μας, είμαστε πολύ περήφανοι για το Bulleit Rye 95%. Ένα ουίσκι μοναδικό σε άρωμα και πολυπλοκότητα.

Στη φιάλη του Bulleit δεν υπάρχει ένδειξη ηλικίας παλαίωσης.
Η φιλοσοφία μας για την παλαίωση είναι απλή: περιμένουμε. Περιμένουμε μέχρι το μπέρμπον μας να είναι έτοιμο. Θα έλεγα πως ένας μέσος όρος παλαίωσης είναι τα έξι χρόνια.

Αν δεν ήταν το Bulleit, ποιο θα ήταν το αγαπημένο σου ουίσκι;
(Γέλια) Εξαρτάται. Για ένα σκέτο σερβίρισμα σίγουρα θα έβαζα ένα Oban. Το Johnnie Walker Black με δύο παγάκια και, βέβαια, Johnnie Walker Gold Label Reserve από την κατάψυξη, ειδικά με κάποιο επιδόρπιο.

Πού βλέπεις τον εαυτό σου σε πέντε χρόνια από σήμερα;
Δεν καταλαβαίνω γιατί το αφεντικό μου με ρωτάει το ίδιο. Σίγουρα με βλέπω στα ίδια brands. Μου υπενθυμίζει πως έχω να πιάσω το στόχο του ενός εκατομμυρίου κιβώτια. Με βλέπω, λοιπόν, να τα έχω καταφέρει και να είμαι στο κέντρο αυτής της προσπάθειας επανατοποθέτησης των εξαιρετικών αμερικανικών ουίσκι, θα ήμουν πολύ χαρούμενη.

Άλλωστε, έχω μια μοναδική σχέση με τον Tom και το Bulleit whiskey, και η παγκόσμια αγορά είναι σίγουρα μια τεράστια πρόκληση για μένα.

Ξέρεις τι εμφανίζει το Newsle δίπλα στο όνομά σου;
Δεν ήξερα πως με εμφανίζει το Newsle. Τι γράφει, αλήθεια;

“When Trish Mannion moves, everybody should get alerted”!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ