JOHNNIE WALKER

Αρθρογράφος: Δημήτρης Kορδεράς

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΖΩΗΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΥΘΙΚΟ WHISKY

Προσωπικότητες διεθνούς κύρους, πρωτοπόροι στους τομείς τους, αναβιώνουν με δημιουργικό τρόπο τον μύθο του συμβόλου του περιπατητή.

Johnnie walker “walk with giants”
Οι διαφημίσεις αλκοολούχων ποτών διαθέτουν όλες τις προδιαγραφές ώστε να είναι υψηλής δημιουργικότητας. Αυτό αποτελεί καθιερωμένο στερεότυπο στο χώρο της διαφήμισης και δεν είναι λάθος.
Πόσο δημιουργική π.χ. μπορεί να είναι μια διαφήμιση απορρυπαντικού σε σχέση με ένα whisky; Αν και η δημιουργικότητα έχει – ή πρέπει να έχει – θέση παντού, εν μέρει είναι σωστό το παραπάνω στερεότυπο. Με μια διαφορά ωστόσο: άλλο η δημιουργικότητα που γίνεται αυτοσκοπός και άλλο η δημιουργικότητα που είναι στρατευμένη στο concept και τη φυσιογνωμία ενός αλκοολούχου ποτού. Τα δύο αυτά στοιχεία δεν είναι λίγες οι φορές που συγχέονται. Καλύτερο παράδειγμα στρατηγικά στοχευμένης δημιουργικότητας δεν θα μπορούσε να υπάρξει από τη διεθνή καμπάνια του Johnnie Walker, η οποία εξελίσσεται στα διεθνή μέσα υπό τον τίτλο «Walk with Giants». Στην καμπάνια συμμετέχουν προσωπικότητες διεθνούς κύρους, οι οποίοι έχουν διαγράψει λαμπρή πορεία στο χώρο τους και μέσα από αντιξοότητες και προβλήματα, κατάφεραν να ξεχωρίσουν σε αυτό που κάνουν. Στα πρώτα θέματα της καμπάνιας είδαμε τον Lewis Hamilton, τον νεαρότερο πρωταθλητή της Formula 1, τον Richard Branson, δισεκατομμυριούχο με τα πλέον ασυνήθιστα ρεκόρ, τον Ranulph Fiennes, τον πιο διάσημο εν ζωή εξερευνητή, τον John Hegarty, τον άνθρωπο-σύμβολο της βρετανικής διαφημιστικής βιομηχανίας και τον Ozwald Boateng, ο οποίος διέπρεψε στην υψηλή ραπτική και την ανδρική ένδυση. Στην εξέλιξη της καμπάνιας προστίθενται και νέα πρόσωπα, πάντα υπό το ίδιο concept. Mε κεντρικό άξονα τη δύναμη και την αισιοδοξία του ανθρώπου απέναντι στις προκλήσεις της καθημερινότητας, η νέα καμπάνια εκφράζει μέσα από συμβολικές εικόνες και μηνύματα την προτροπή του Johnnie Walker να πιστεύουμε στον εαυτό μας και τις δυνάμεις μας, να νιώθουμε σίγουροι και να αντιμετωπίζουμε τη ζωή σαν ένα συναρπαστικό ταξίδι με προορισμό την εξέλιξη και την πρόοδο. Η εξέλιξη της καμπάνιας έχει και ελληνικό ενδιαφέρον, αφού σε ένα από τα θέματά της πρωταγωνιστεί ο διεθνούς κύρους Έλληνας ηθοποιός Γιώργος Χωραφάς.

Ο θρύλος του John Hegarty
Τη διεθνή καμπάνια «Walk with Giants» του Johnnie Walker έχει επιμεληθεί η βρετανική διαφημιστική εταιρεία BBH, επικεφαλής της οποίας είναι ο John Hegarty, ο οποίος συμμετέχει –δικαίως– και ως πρόσωπο σε αυτή. Παράλληλα, είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε την καμπάνια. «Δεν ζητάμε από τους ανθρώπους να είναι «Γίγαντες», αλλά να δουν ότι ακόμα κι αυτοί που σήμερα θεωρούνται «Γίγαντες» έχουν πολλές φορές προέλθει από ένα τόπο όχι πολύ διαφορετικό από τον δικό τους και έπρεπε να ξεπεράσουν αντιξοότητες στην πορεία τους», δήλωσε ο Hegarty σε πρόσφατη συνέντευξή του. «Ελπίζουμε ότι οι άνθρωποι ίσως να βρουν έμπνευση από την πορεία των γιγάντων, την οποία να εφαρμόσουν στη δική τους ζωή. Το μόνο που κάνουμε είναι να εκπέμπουμε μηνύματα έμπνευσης. Το τι κάνουν και πώς νιώθουν οι άνθρωποι, εξαρτάται από αυτούς», κατέληξε.
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός όμως είναι ο Hegarty όταν σχολιάζει τους λόγους που οδήγησαν την BBH στο να αναπτύξει το παραπάνω concept: «Πριν δέκα χρόνια κοιτάξαμε την αγορά του whisky και είδαμε ότι όλα έμοιαζαν πολύ μεταξύ τους. Είχαν να κάνουν με το κύρος, αφού το whisky ως σύμβολο επιτυχίας ταιριάζει με το ακριβό ρολόι, το σπορ αυτοκίνητο και τα μανικετόκουμπα. Αποφασίσαμε να τα αλλάξουμε όλα αυτά και να πούμε μια ιστορία, όχι επιτυχίας και του κύρους που συνεπάγεται, αλλά της προόδου που σε οδηγεί εκεί». Υπάρχει διαφορά, δεν νομίζετε;

Πρωταγωνιστής το διαδίκτυο
Η δυναμική της καμπάνιας «Walk with Giants» αναμφίβολα πολλαπλασιάστηκε και μέσω της ευρηματικής αξιοποίησης του διαδικτύου και των εφαρμογών του. Στο www.johnniewalker.com υπάρχει ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Walk with Giants», μέσα από την οποία το κοινό μπορεί να εμπνευστεί και να επιλέξει τη δική του διαδρομή, παρακολουθώντας την πορεία σημαντικών προσωπικοτήτων από όλο τον κόσμο. Την ίδια λογική ακολούθησε και η αξιοποίηση του Facebook, αφού μέσα από ειδικά σχεδιασμένο fun page, το Johnnie Walker καλεί το κοινό να εκφράσει τις ιδέες και τα όνειρά του, διεξάγοντας παράλληλα μεγάλο σχετικό διαγωνισμό. Οι πρωτοβουλίες αυτές αναδεικνύουν ξεκάθαρα την προσπάθεια του brand να αναπτύξει αμφίδρομη επικοινωνία με τους καταναλωτές και να τους εμπλέξει δημιουργικά στην καμπάνια, χτίζοντας παράλληλα πιστότητα. Κάτι που φαίνεται ότι το κατάφερε, αν κρίνουμε από την ανταπόκριση του κοινού.  Έτσι, ο μύθος του συμβόλου του Περιπατητή αναβιώνει με έναν εξόχως δημιουργικό τρόπο. Η διαφήμιση στις μεγάλες της στιγμές...
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ