JAMESON

Αρθρογράφος: Δημήτρης Kορδεράς

Ad-Storyboards

 

Jameson

ΑΝΑΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΟΥΙΣΚΙ

 

Το Jameson είναι για τον έλληνα καταναλωτή συνώνυμο του ιρλανδέζικου ουίσκι, καθώς έχει την εικόνα ενός ποιοτικού ουίσκι, με διαφορετικό χαρακτήρα από ό,τι έχει αυτός συνηθίσει. Τον διαφορετικό αυτό χαρακτήρα ενισχύει τόσο η χώρα προέλευσής του, όσο και η ιδιαίτερη γεύση του.

 

Στις αρχές του καλοκαιριού ξεκίνησε η νέα διαφημιστική καμπάνια του Jameson, την οποία αυτήν τη φορά επιμελήθηκε η διαφημιστική εταιρεία Tribe. Η καμπάνια έχει ξεκινήσει με δύο θέματα, ενώ αναμένεται να εμπλουτιστεί και με άλλα τις προσεχείς εβδομάδες. Μπορεί το Jameson να έχει πλούσια επικοινωνιακή ιστορία στην Ελλάδα, αφού στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με πολλές σημαντικές διαφημιστικές εταιρείες, ωστόσο η στρατηγική τοποθέτηση της νέας αυτής καμπάνιας έχει ήδη προκαλέσει το ενδιαφέρον της αγοράς.

 

Διαφημιστικό concept με προϊοντικό content

Η Τribe δημιούργησε για το Jameson μια φρέσκια προσέγγιση δημιουργικών advertorial, τα οποία συνδυάζουν το διαφημιστικό concept με το προϊοντικό content. «Ο βασικός μας στόχος είναι να βάλουμε τον καταναλωτή σε μια διαδικασία ανακάλυψης των μοναδικών χαρακτηριστικών που συνθέτουν την προσωπικότητα του Jameson», επισημαίνει η εταιρεία σε σχετική επικοινωνία μας. «Τα χαρακτηριστικά αυτά έχουν να κάνουν με την ιστορία του, τον τρόπο παραγωγής του, τον τόπο προέλευσής του. Με βάση τη δημιουργική ιδέα, μέσα από ένα ποτήρι Jameson το ιρλανδέζικο whisky αποκτά ενεργό ρόλο και αλλάζει μορφές, ξεδιπλώνοντας διαφορετικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του. Το εντυπωσιακό αποτέλεσμα της εικόνας που προκύπτει σε συνδυασμό με το μήνυμα, φιλοδοξούν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του αναγνώστη να ανακαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες στο προϊοντικό κείμενο που περιλαμβάνεται στην καταχώριση». Όπως ανέφεραν οι άνθρωποι της Tribe, ο στρατηγικός στόχος του Jameson είναι να οδηγήσει όλο και περισσότερους ανθρώπους να ανακαλύψουν την ξεχωριστή γεύση του και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, «αντλώντας από τη δυναμική τού πρωτοπόρου και ταχύτερα αναπτυσσόμενου ιρλανδέζικου whisky στον κόσμο». Οι διαφημίσεις whisky μέχρι σήμερα μας είχαν συνηθίσει σε μια διαφορετική προσέγγιση, περισσότερο ανθρωποκεντρική, στο επίπεδο ενός ανώτερου lifestyle: ο επιτυχημένος άνδρας, με τα ακριβά ρούχα, το πανάκριβο αυτοκίνητο, που έχει δίπλα του μια όμορφη γυναίκα και είναι το κέντρο της προσοχής. Ξεπερνώντας αυτό το στερεότυπο, το Jameson δείχνει να μπαίνει στην ουσία των πραγμάτων, εστιάζοντας στα δικά του χαρακτηριστικά, ως προϊόν, παρά σε ωραιοποιημένες και κλισέ καταστάσεις. Γι’ αυτόν το λόγο επέλεξε να ακολουθήσει μια έντυπη επικοινωνία, η οποία προσφέρει πλούσια πληροφόρηση για το ίδιο το προϊόν και όχι απλώς εντυπωσιακές εικόνες. Οι πρώτες ενδείξεις είναι θετικές, αφού φαίνεται ότι ο πρώτος στόχος του, που ήταν να κεντρίσει το ενδιαφέρον του καταναλωτή, έχει επιτευχθεί.

 

Διαχρονική υψηλή δημιουργικότητα

Η διαφήμιση των whisky αποτελεί μια από τις πλέον δημιουργικές κατηγορίες διαφημίσεων, έστω κι αν στηρίζεται σε συγκεκριμένα στερεότυπα. Ανέκαθεν οι τηλεοπτικές τους διαφημίσεις ήταν ακριβές διεθνείς παραγωγές, εντυπωσιακές από κάθε άποψη. Ωστόσο, με τη νέα καμπάνια του Jameson, ανακαλύπτουμε ότι τελικά «υπάρχει και άλλος δρόμος». Σχολιάζοντας αυτήν την πραγματικότητα, οι άνθρωποι της Tribe επισημαίνουν ότι υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι που δίνουν στην κατηγορία την αφορμή να εκφράζεται τόσο δημιουργικά: «Από τη μια μεριά το ίδιο το whisky ως προϊόν. Ένα προϊόν με πολύ πλούσιες αξίες που προκύπτουν από την παράδοση και την ιστορία του, τα φυσικά συστατικά που συμμετέχουν στη δημιουργία του, την ίδια τη διαδικασία του blending και της ωρίμανσης, το μεράκι και την προσήλωση στην ποιότητα, που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά, από πολύ παλιά έως σήμερα. Από την άλλη μεριά, οι λόγοι προτίμησης προς μια μάρκα whisky ήταν και είναι για τον έλληνα καταναλωτή κατά βάση image driven και aspirational. Ο καταναλωτής βλέπει στη μάρκα που επιλέγει μια προέκταση του εαυτού του, μια άποψη ζωής και συμπεριφοράς με την οποία θέλει να ταυτίζεται. Και αυτή η εικόνα χτίζεται κατά βάση μέσα από τη διαφήμιση. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που η κατηγορία του whisky είναι παραδοσιακά ανάμεσα στις κατηγορίες με την υψηλότερη διαφημιστική επένδυση».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ